Bijzondere voorwaarden
Klik hier voor het op dit moment geldende reisadvies vanuit de Nederlandse overheid.
Geld Terug Garantie
Geld terug in het geval van Code Oranje / Rood door COVID-19:
Kijk jij er al naar uit om jouw volgende vakantie te plannen, maar ben je bang dat jij je geld niet terugkrijgt bij een aangepast reisadvies? Heb je al een voucher en wil je, bij een annulering door COVID-19, niet nogmaals een voucher ontvangen? Om jou een zorgeloze aanloop naar jouw vakantie te bezorgen, bieden wij vanaf nu de Geld Terug Garantie aan.
Bij Boosten Reizen garanderen wij, dat als het reisadvies voor je bestemming binnen 7 dagen voor vertrek wegens COVID-19 op Code Oranje staat, je gegarandeerd je betaalde reisbedrag aan Boosten Reizen terug krijgt, ook als je betaald hebt met een voucher (niet geldig voor groepsreizen v.a. 15 personen). Zelfs wanneer de reisbranche wettelijk gezien alternatieven, zoals vouchers, mag aanbieden, krijg je met de Geld Terug Garantie jouw betaling teruggestort binnen 10 dagen nadat jouw reis is geannuleerd. (Alleen de eventuele € 5,- kosten per persoon van de Stichting Garantiefonds Reisgelden worden niet terugbetaald.)
De Geld Terug Garantie geldt niet als de reis wordt geannuleerd of omdat (een reiziger uit) het reisgezelschap niet aan de geboekte reis wil deelnemen wegens een COVID-19 gerelateerde reden zoals een verplichting tot het tonen van een negatieve (PCR) test, gezondheidsverklaring of vaccinatiebewijs, wanneer het land van bestemming hierom vraagt.
Voorbeeld:
Op jouw vakantiebestemming is vier weken voor vertrek Code Oranje afgegeven. De Geld Terug Garantie geldt dan (nog) niet. Dit is wel het geval wanneer de vakantiebestemming 7 dagen voor vertrek nog steeds op oranje staat.
Terughaal Garantie
Wij zorgen dat je bij code oranje of rood weer veilig thuis komt!
De veiligheid van onze klanten is onze hoogste prioriteit. Als je een pakketreis (busreis inclusief hotel of appartement) bij ons boekt word deze automatisch gedekt door onze TerughaalGarantie. Mocht het reisadvies tijdens jouw verblijf van positief naar negatief wijzigen, zorgen wij voor een veilige terugreis naar huis.
Hoe werkt het?
We bespreken samen de aanpak op basis van de beschikbare informatie en de situatie op je bestemming. Wanneer een onmiddellijke terugkeer de beste optie is, regelen we dat. Mocht je de vakantie in alle veiligheid voort kunnen zetten, helpen wij je hier uiteraard ook graag mee.
De Terughaal Garantie houdt standaard in dat Boosten Reizen een alternatieve terugreis met de bus regelt als je door code oranje of rood niet meer met je oorspronkelijke busreis kunt terugkeren. Boosten Reizen brengt geen extra kosten in rekening voor de nieuwe busreis.
Voorwaarden Terughaal Garantie:
• Je moet een pakketreis hebben geboekt bij Boosten Reizen (hotel of appartement inclusief een busreis) om recht te hebben op onze Terughaal Garantie.
• Er moeten nieuwe ontwikkeling ter plaatse zijn die verband houden met het COVID-19-virus (of maatregelen die ertegen zijn genomen) die niet bestonden op het moment van je vertrek.
• De data waarop de repatriëring zal plaatsvinden worden gecommuniceerd via een vertegenwoordiger van Boosten Reizen of per e-mail.
• De repatriëring vindt plaats in overleg. Je kunt geen specifieke tijd aanvragen. We proberen rekening te houden met je voorkeur.
• Je dient onze instructies en die van de (lokale) autoriteiten op te volgen. Het is mogelijk dat de terugreis pas na enige tijd kan plaatsvinden.
• Uiteindelijk zul je de door ons aangedragen oplossing moeten accepteren; er is beperkte ruimte voor maatwerk of persoonlijke wensen. Het kan voorkomen dat je een andere stoelkeuze krijgt als dat je geboekt had..
• Het is mogelijk dat een reisgezelschap met verschillende bussen naar huis wordt gebracht.
• De garantie is niet van toepassing bij overlijden. Dit moet worden geregeld via een reisverzekering en/of het ministerie en de lokale autoriteiten.
• Het is de verantwoordelijkheid van de klant als hij/zij de repatriëringsreis mist. Boosten Reizen betaalt je niet terug als je jouw repatriëringsreis mist.
• De kosten van de terugreis zijn gegarandeerd tot Hoensbroek en Maastricht. Het kan zijn dat u de kosten/verdere reis naar uw oorspronkelijke opstapplaats zelf dient te regelen via familie, trein of openbaar vervoer.
• De kosten voor een langer verblijf, medische kosten of andere extra kosten worden niet vergoed door Boosten Reizen. Behalve wanneer deze kosten het gevolg zijn van onvermijdelijke en buitengewone omstandigheden die ervoor zorgen dat de reiziger niet op tijd kan terugkeren naar de plaats van vertrek (vergoeding van max. 3 dagen). Dit geldt niet voor de kosten van autohuur en verzorging. Kijk daarom wat je verzekering dekt.
Deze voorwaarden kunnen worden aangepast aan de ontwikkelingen in de reisbranche en gelden alleen voor boekingen bij Boosten Reizen. Voor boekingen geldt dat, zover in deze voorwaarden daarvan niet uitdrukkelijk wordt afgeweken, de Algemene Reisvoorwaarden van Boosten Reizen en de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reizen onverminderd van toepassing zijn.
Boosten Reizen behoudt zich het recht om de uitvoering op te schorten en eventueel rechtsmaatregelen te treffen bij een verdenking van oneigenlijk gebruik van de actie.
Boosten Reizen behoudt zich het recht om de aanbieding te beëindigen en/of voorwaarden, bepalingen of informatie naar eigen goeddunken en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, zonder dat Boosten Reizen daardoor op enigerlei wijze tot vergoeding van schade is gehouden jegens de reizigers.
Wijzigingen, stopzetten of aanpassingen van de voorwaarden of de inhoud zal door Boosten Reizen bekend worden gemaakt via de website.
Op deze voorwaarden is hetzelfde recht van toepassing als het recht dat op de nieuwe boeking van toepassing is.